15. listopadu 2013 · Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Delegáti KPDM ÚK se zúčastnili zasedání v Chemnitzu · Categories: Z akcí

Ve dnech 4. – 5. 11. 13 se konalo závěrečné zasedání v Chemnitz. Sešli jsme se ráno v Ústí nad Labem a autobusem jsme vyrazili. Cestou nastoupil v Děčíně zbytek delegátů a mohli jsme vyjet. Když jsme dorazili, ubytování mě příjemně překvapilo. Pokoje, jídlena i zasedací místnost se mi moc líbily. Zabydlení nám zabralo jen chvíli, potom nás čekal oběd. Po obědě jsme se odebrali na výlet – prohlídnout si novou školu v Chemnitzu. Musím přiznat, že by mě nikdy nenapadlo, že škola může mít tak příjemné prostředí. Zaujal mě vzhled i atmosféra školy.  Po prohlídce jsme došli zpět do Einsu. Tam nás čekala večeře. Na celém dnu mě asi nejvíce zaujala večerní diskuse. Vytvořili jsme skupiny a v nich jsme s delegáty z Německa řešili vztahy mezi učiteli a žáky. Diskutovali jsme v Angličtině, s čímž jsem neměla problém a bavilo mě to více, než když nám překladatelka Terka pomáhala s  Němčinou. Dozvěděla jsem se pár zajímavých informací o tom, jak fungují vztahy v německých školách. Po diskusi jsme se vydali do města. Nejdřív jsme si ale před Einsem zahráli pár energizer her. Delegáti z německa nás naučili novou hru, která se asi všem líbila a myslím si, že jí budeme hrát častěji. Potom nás provedli po centru a řekli nám něco málo o historii Chemnitzu.

Když jsme se vrátili do Einsu, měli jsme volný program. Většina z nás šla dolů do klubovny, kde jsme se mohli věnovat pinpongu, nebo jiným aktivitám. Ráno bylo trošku chaotické, asi protože skoro nikdo z nás nemá rád balení. Po snídani jsme měli rozchod do města. Další na programu byl výlet do sportovní haly, podívat se na florbalový zápas Jana, jednoho z německých delegátů. Protože je florbal můj oblíbený sport, tak jsem byla ráda, že se můžu podívat. Na zápase jsme se zdrželi asi hodinku, cestou zpátky na hotel nás čekalo ještě pár energizer her v blízkém parku. V Einsu na nás čekal oběd a následovně jsme se vydali na radnici. Tam se konal workshop a poté ukončení akce. Workshop byl smíšený, nejdříve jsme měli téma předsudky. Potom jsme se snažili přijít na to, jak by se dala komunikace mezi českými a německými delegáty dále udržet a možná vymyslet i nějaké další společné akce. Uplynulo něco málo přes hodinu a přišla na nás řada s představením výsledné práce z workshopu. Od ostatních jsme si poslechli o šikaně, sexualitě a různých stylech osobností.  Myslím, že se vše povedlo. Zakončení v krásné radnici se nám líbilo. Teď jsme měli před sebou jen cestu domů, která utekla rychle a najednou už stojíme zpět v Ústí. Doufám, že takových skvělých akcí bude víc. Je to určitě dobrý zážitek, podívat se do jiné země.